Zajęcia rewalidacyjno wychowawcze
Informacje ogólne
Zajęć rewalidacyjno – wychowawczych realizowane są z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Zajęcia te są równoznaczne ze spełnianiem przez dziecko obowiązku szkolnego i mogą być realizowane od 3 do 25 r. ż.
Aktualnie prowadzimy wyżej wymieniona zajęcia w dwóch grupach rewalidacyjnych i dla trójki dzieci zajęcia indywidualne. Zajęcia grupowe prowadzone są w wymiarze 4 godzin dziennie, indywidualne w wymiarze 2 godzin dziennie.
Pracujemy w oparciu o indywidualne programy terapeutyczne tworzone dla każdego wychowanka. Okresowo dokonujemy ewaluacji tych programów i uaktualniamy je dostosowując do poziomu funkcjonowania dziecka.
Co roku realizujemy dodatkowe projekty, które pozwalają nam poszerzyć ofertę naszej placówki o kolejne nowe formy pracy oraz zwiększyć ilość proponowanych przez nas zajęć.
Metody pracy
W swojej pracy korzystamy z różnych metod i form pracy, między innymi wykorzystujemy:
Oprócz zajęć planowych organizujemy dla naszych podopiecznych spotkania z okazji świąt, wycieczki, wyjścia .
Zajęć rewalidacyjno – wychowawczych realizowane są z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Zajęcia te są równoznaczne ze spełnianiem przez dziecko obowiązku szkolnego i mogą być realizowane od 3 do 25 r. ż.
Aktualnie prowadzimy wyżej wymieniona zajęcia w dwóch grupach rewalidacyjnych i dla trójki dzieci zajęcia indywidualne. Zajęcia grupowe prowadzone są w wymiarze 4 godzin dziennie, indywidualne w wymiarze 2 godzin dziennie.
Pracujemy w oparciu o indywidualne programy terapeutyczne tworzone dla każdego wychowanka. Okresowo dokonujemy ewaluacji tych programów i uaktualniamy je dostosowując do poziomu funkcjonowania dziecka.
Co roku realizujemy dodatkowe projekty, które pozwalają nam poszerzyć ofertę naszej placówki o kolejne nowe formy pracy oraz zwiększyć ilość proponowanych przez nas zajęć.
Metody pracy
W swojej pracy korzystamy z różnych metod i form pracy, między innymi wykorzystujemy:
- programy aktywności M. i Ch. Knillów oraz inne formy pracy z ciałem i oddechem
- metodę ruchu rozwijającego V. Sherborne oraz usprawnianie ruchowe
- poranny krąg czyli stymulację polisensoryczna wg. pór roku
- muzykoterapię
- masaże. m.in. logopedyczne, materiałami strukturalnymi i niestrukturalnymi, C. Moralesa
- różne formy komunikacji alternatywnej
- stymulowanie mowy i języka na poziomie dostosowanym do dziecka
Oprócz zajęć planowych organizujemy dla naszych podopiecznych spotkania z okazji świąt, wycieczki, wyjścia .