• Slider1

Realizowane Projekty

Wyjazd turystyczny na Mierzeję Wiślaną

wtorek, 19 czerwca 2018
W wyjeździe na Mierzeję Wiślaną w dniach od 10 do 16 czerwca 2018 r. wzięło udział 40 osób z niepełnosprawnościami, w tym: 15 uczestników z WTZ i 14 z PŚDS oraz 4 pracowników WTZ i PŚDS
i indywidualni opiekunowie. Zakwaterowani byliśmy w „Farmie Jantar”, która oferuje dobre warunki pobytu - domki pięcioosobowe z aneksem kuchennym, bez barier architektonicznych. Spokojne
a zarazem pełne atrakcji miejsce do rekreacji (ponad sześciohektarowy z bogatą roślinnością, mini zoo, baseny, boiska sportowe) stworzyło idealne warunki do różnych form aktywności i wypoczynku. Dla części osób z niełnosprawnościami, była to jedyna z niewielu w życiu szansa na wyjazd poza miejsce zamieszkania, zrealizowana dzięki dofinansowaniu przez Powiat Wyszkowski.

Po przedpołudniowym plażowaniu na morzem lub na basenach odkrytych na terenie ośrodka, popołudnia cała grupa spędzała razem. Integrowaliśmy się podczas ogniska, dyskotek, zawodów sportowych, wieczornych rozmów. Indywidualnie odwiedziliśmy pobliską Stegnę oraz Krynicę Morską.

Natomiast już drugiego dnia naszego pobytu wyruszyliśmy autokarem do Gdańska. Wraz
z przewodnikiem wycieczkę rozpoczęliśmy od Westerplatte - byłej enklawy Rzeczpospolitej na obszarze Wolnego Miasta Gdańska. Zobaczyliśmy tam wartownię nr 1 oraz ruiny koszar, a także miejsce po wartowni nr 5, gdzie znajdują się symboliczne groby obrońców. Weszliśmy nad górujący nad polem bitwy kopiec, na którym wznosi się Pomnik Obrońców Wybrzeża u którego stóp znajduje się kamienna tablica z cytatem z homilii wygłoszonej tu przez naszego rodaka, papieża Jana Pawła II w dniu 12.06.1987 r. Słowa te, skierowane do młodzieży brzmiały: "KAŻDY Z WAS, MŁODZI PRZYJACIELE ZNAJDUJE TEŻ W ŻYCIU JAKIEŚ SWOJE WESTERPLATTE. JAKIŚ PORZĄDEK PRAW I WARTOŚCI KTÓRE TRZEBA UTRZYMAĆ I OBRONIĆ, OBRONIĆ - DLA SIEBIE I DLA INNYCH".

Z okien autokaru obejrzeliśmy monumentalne krzyże Pomnika Poległych Stoczniowców 1970, upamiętniającego ofiary grudnia 1970 roku oraz Bramę nr 2 Stoczni Gdańskiej.

Wyjazd zakończyliśmy kilkugodzinnym zwiedzaniem najpiękniejszych zabytków Gdańska - wzdłuż Drogi Królewskiej, czyli ulicy Długiej oraz Długi Targ. Podziwialiśmy Złotą Bramę, Ratusz Głównego Miasta, słynną Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, Dom Uphagena. Weszliśmy również do Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia NMP oraz spacerowaliśmy wzdłuż Motławy ulicą Długie Pobrzeże, żeby dotrzeć do Żurawia Gdańskiego. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do Jantaru o godzinie 16.00.

Do Wyszkowa wróciliśmy w sobotę 16 czerwca o godz. 17.30 z nadzieją, że w przyszłym roku, dzięki środkom publicznym stworzy się kolejna możliwość wspólnego wyjazdu. Dokąd - będziemy planować już na początku 2019 roku.